2ktor2fan
  » آیا می دانید ؟؟؟چرا در بین ملائکه حضرت عزرائیل (ع) مأمور قبض روح شد؟و....

  » just fun
موضوعات
نويسنده
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 148
بازدید هفته : 169
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 112788
تعداد مطالب : 361
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1





<يران

برای پخش این موزیک در وبلاگتان کد زیر را در وبلاگتان قرار دهید مرکز ارائه دهنده کد موزیک برای پخش این موزیک در وبلاگتان کد زیر را در وبلاگتان قرار دهید مرکز ارائه دهنده کد موزیک تماس با ما
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
توسط رضا از تربت حیدریه کلاس سوم رشته ریاضی فیزیک از مدرسه ی دکتر جمالی ساخته شده است.
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» آیا می دانید ؟؟؟چرا در بین ملائکه حضرت عزرائیل (ع) مأمور قبض روح شد؟و....

آیا می دانید چرا در بین ملائکه حضرت عزرائیل (ع) مأمور قبض روح شد ؟

در حدیث معتبر از حضرت صادق (ع) نقل شده که مشیّت حضرت احدیت چون تعلق گرفت برآنکه حضرت آدم را خلق نماید جبرئیل را به زمین فرستاد تا اینکه قبضه ی از خاک های مختلفه زمین بردارد تا حضرت آدم را از او ایجاد نماید و چون جبرئیل خواست مقداری از خاک بگیرد زمین از او سؤال کرد که منظور خدا از خلقت آدم چیست ؟ فرمود آنکه او را و ذریه او را مکلّف به عباداتی بنماید و هر یک از آنهایی که اطاعت او را نمودند دائماً در جوار رحمت خویش در بهشت برین از آنها پذیرایی نماید و هر یک از آنهایی که نافرمانی کردند تا ابد در زندان آتشین خود جهنم آنها را معذب دارد ، زمین چون این سخن را از جبرئیل (ع) شنید او را به حضرت حق قسم داد که از من برمدار زیرا من طاقت عذاب حضرت سبحان را ندارم . ولذا جبرئیل بدون آنکه چیزی از زمین بردارد برگشت و به خدا عرض کرد چون زمین مرا به عزت و بزرگواری تو قسم داد از او برنداشتم خداوند میکائیل (ع) و اسرافیل را هم که از برای آوردن خاک مأمور گردانید ، زمین هر یک را قسم داد که از او برندارد و آنها هم برگشتند بدون آنکه چیزی از خاک زمین بردارند خداوند عزرائیل را مأمور به آوردن خاک نمود و چون عزرائیل(ع) خواست از زمین خاک بردارد هر چند زمین او را به خداوند جهان قسم داد که از من برمدار عزرائیل توجهی نکرد و فرمود من از مخالفت دستور خدای خویش می ترسم و هرگز به واسطه ی تضّرع تو بر خلاف امر خدای خویش نخواهم نمود و لذا مقداری از نقاط مختلفه خاک برداشت و به نزد حضرت سبحان حاضر نمود . خداوند از او تقدیر کرد و فرمود چنانچه در آوردن خاک ، تو امتثال امر مرا نمودی و به تضّرع و زاری زمین رحم نکردی در قبض روح اولاد آدم هم تو را مأمور نمودم تا اینکه به احدی رحم ننمایی و در بغل مادر بچه شیرخوار او را قبض روح نمایی و بین مادر و بچه هایش جدایی اندازی و دو برادر را به واسطه ی مرگ از هم جدا سازی و بین زن و مردی که سال ها  الفت بوده به واسطه ی مرگ مفارقت اندازی و لذا از این رو حضرت عزرائیل (ع) از طرف حضرت سبحان مأمور به قبض روح بندگان خدا گردید .

 

آیـا می دانید حضـرت آدم (ع) جهت  مقـابلــه  با شیـطان  از خدا  چه می خواست ؟

اول : آنکه هر گاه آنها قصد معصیتی نمایند از برای آنها چیزی نوشته نشود و پس آنکه مرتکب آن عمل قبیح گردیدند یک گناه بیش از برای آنها ثبت نشود ولکن هرگاه آنها قصد عبادتی می نمایند یک حسنه از برای آنها ده حسنه ثبت و ضبط گردد خداوند قبول کرد .

دوم : عرض کرد هرگاه از آنها معصیتی صادر شود و پشیمان گشتند و خواستند توبه نمایند توبه آنها را زود بپذیری ، خداوند قبول فرمود .

سوم : عرض کرد وقت توبه را تا پیش از مرگ برای آنها قرار بده خداوند قبول کرد حضرت آدم (ع) عرض کرد ما را کافی است .

 

آیا می دانید اولین آدم کش و اولین آتش پرست و اولین رقاص که بود ؟

حضرت آدم (ع) چون به امر خداوند فرزند کوچکتر خود هابیل را به جانشینی انتخاب کرد فرزند بزرگش قابیل گفت پدر چرا مرا گذاشته و هابیل را انتخاب نمودی حضرت آدم گفت فرمان خداوند است قابیل گفت هرگز خداوند دستور ترجیح برادر کوچک را بر برادر بزرگ نمی دهد حضرت آدم به او فرمود : اگر باور نداری پس هر یک از شما دو نفر بروید و به درگاه خدا قربانی ببرید ، تا هریک از شما که قربانیش قبول شد معلوم گردد که خدا او را به وصایت من انتخاب نموده آنها قبول کردند . و قربانی آن زمان چون فقیری نبود تا اینکه قربانی به او داده شود لذا محلی را معین نموده بودند تا اینکه قربانی را در آن محل گذاشتند و از طرف خدا آتشی می آمد و هر قربانی که خـدا قبول می کرد می برد چون هابیل و قابیل مأمور به قربانی گشتند لذا  قابیل در پیش خود فکر کرد خداوند که احتیاج به قربانی ندارد پس بهتر آن است که چیزی که ارزش آن کم باشد به قربانگاه ببرم و چون زراعت کار هم بود آمد از زیر گندم های آفت زده مشتی علف گندم چید و در قربانگاه گذاشت و هابیل در پیش خود گفت مال را که خدا به من عنایت فرموده اکنون که از طرف او مأمور می باشم چیزی در راه او قربانی کنم لذا گوسفند بسیار چاقی از میان گوسفندان خود جدا نمود در قربانگاه گذاشت ، از طرف خداوند آتش آمد گوسفند را برد و علف سبـز قابیل به حال خـود باقی ماند و قابیل چون جوان  بی ادب و فاسق بود به برادرش گفت من تو را نابود می کنم و با تحریک شیطان برادرش هابیل را کشت و نعش او را از دیدگاه پدر پنهان نمود و شیطان باز او را رها نکرد بلکه به او گفت آیا می دانی چرا آتش قربانی برادرت هایبل را قبول کرد و او را برد ولکن قربانی تو را قبول نکرد ؟ گفت نمی دانم  گفت برای آن بود که برادرت در پنهانی از پدرت آتش می پرسید و او را سجده می کرد و اگر تو هم می خواهی بعد از این هر قربانی که می کنی آتش ببرد او را پرستش کن قابیل قبول کرد و آتشکده ای ساخت و مشغول به پرستش آتش گردید و چون حضرت آدم (ع) از دنیا رفت شیطان در پیش قابیل آمد و گفت آنکه از او می ترسیدی و در این مدت زیاد متواری بودی که تو را در عوض هابیل قصاص کند یعنی پدرت از دنیا رفت و دیگر خطری متوجه تو نخواهد شد قابیل گفت اکنون چه کنم شیطان گفت باید امروز را عید بگیری و در  حال نشاط و خنده رویی و رقص در مجلس عزای پدرت شرکت نمایی تا از برادران و خواهرانت زهرچشمی بگیری که کسی جرأت نکند از تو خون برادر را مطالبه نماید قابیل قبول کرد و در حالی که پسران و دختران حضرت آدم در عزای پدر گریه می کردند و شیطان شروع کرد به غناء خوانی و صوت لهو و لعب از دهن خارج کردن و با آن نوا هم قابیل را یاد داد تا اینکه رقص کند . پس اول آدم کش و اول آتش پرست و اول رقاص عالم قابیل علیه العنه بود و امام محمد باقر(ع) فرمودند قابیل را تا قیامت در مقابل چشمه ی خورشید نگاه می دارند و آب جوش بر سر او می ریزند و در قیامت جز و آن هفت نفری می باشد که اهل تابوت جهنم می باشند که عذاب آنها از تمام اهل جهنم سخت تر است .

 

آیا میدانید منزل و خوراک و اذان گوی شیطان کیست ؟

در حدیث صحیح و معتبر مروی است که رسول خدا (ص) فرمود : اول کسی که غنا کرد شیطان بود در هنگامی که آدم از درخت منع شده خورد و چون شیطان رانده شد عرض کرد : الها چون مرا راندی اینک برای من منزلی مقرر فرما ، خطاب رسید ، بازارها منزل تو است ، عرض کرد : طعام من چیست ؟ فرمود ک صداهای ساز و نواز . گفت صیدی برایم قرار ده ، فرمود : زنان صید تو هستند . بنابراین هر کس بنوازنده گی گوش دهد شیطان آن را لبیک گفته است .

 

آیا می دانید خداوند به چه علت خلائق را می آفریند سپس توسط مرگ از بین می برد ؟

نوشته اند که حضرت موسی کلیم الله (ع) روزی به خدا عرض نمود : پروردگارا علت چیست که خـلائق را می آفــرینی سپس از بین می بری ؟ خطاب رسید ای موسی چون می دانم این پرسش تو از روی هوی نبود  بلکه می خواستی سرّ افعال و حکمت ما را بدانی . و مردم خام را بخته نمائی ، یک دستوری به تو می دهم تا سرّ فنا معلوم شود .

برو در زمین گندم به کار ، حضرت موسی زمین را شخم نمود و دانه پاشید و آب داد موقع فرا رسیدن حاصل ، داس برداشت و گندم ها را درو نمود ، و خرمن کرد . خداوند فرمود یا موسی من هم خلــق می کنم بندگــانم را روزی می دهـم به موقع آنهـا را درو می کنم و همان طوری که تو کاه را از گندم جدا کردی من هم بندگان خوب و بدم را جدا کرده و در مکانی که لایق هر کدام است نگه خواهم داشت .

 

آیا می دانید وصیت حضرت آدم (ع) به فرزندان چه بود ؟     

در کتاب الریاض الزهرﺓ نقل می کند که حضرت آدم (ع) پنج وصیت به فرزندش شیث کرد ، و دستور داد او هم این وصیت ها را به فرزندانش بکند .

1-   به دنیا مطمئن نشوید که من به بهشت اطمینان یافتم ، خدا این اطمینان را نپسندید و بیرونم کرد .

2-   به رأی زنان رفتار نکنید که من به میل زن عمل کردم از درخت خوردم و پشیمان شدم .

3-  هرکاری می خواهید بکنید از اول عاقبتش را بنگرید ، که من اگر عاقبت اندیشی کرده بودم به این مصیبت دچار نمی شدم .

4-  کاری را که دل درانجامش آرام ندارد نکنید که من هنگام خوردن از آن درخت دلم می لرزید اما اعتنا نکردم خوردم و پشیمانی دیدم .

5-   در کارها مشــورت کنید که اگــر من با ملائکه مشـورت کـرده بودم . گرفتار نمی شدم.

 

آیا می دانید آغاز بت پرستی چگونه بود ؟

 چون حضرت آدم (ع) از دنیا رفت و اولاد او به واسطه انسی که داشتند بر او گریه زیاد می کردند و بی طاقت می نمودند شیطان به ایشان وسوسه کرد که شبیه پدرتان آدم (ع) را بسازید که تسلّی دل و خاطر شما باشد پس شبیه آدم (ع) را ساختند و هم که روز به زیارت آن صورت می آمدند و خود را به او تسلی می دادند بعد از مدتی که گذشت شیطان به ایشان گفت پدر شما آدم (ع) که بزرگ و محترم بود و سبب بوجود آمدن شما شد سزاوار است او را سجده کنید و عبادت نمائید بلکه شبیه حوا را نیز بسازید او را نیز سجده کنید پس چنین کردند چندی که گذشت به اذهان مردم رسوخ کرد که این ها خالق هستند و رفته رفته بت پرستیدن در میان بنی آدم شیوع یافت .

 

آیا می دانید خلقت انسان از خاک چگونه است ؟

همان طوری که خداوند در قران کریم می فرماید :

ما انسان را از خلاصه گل ایجاد نموده ایم پس این معنی ابداً قابل انکار نیست که هر بشری از ابتداء خاک بوده و چون دانه ی گندم وقتی در زمین افتاد و سبز شد ریشه او خاک به خود جذب می کند تا اینکه یک دانه هفتصد دانه می شود و چون آن گندم را به صورت نان پدر و مادر خوردند در مــزاج آنها از بیست لقمه غذا یک قطــره ی خـون به وجود می آید و از بیست قطره ی خون یک قطره ی منی پیدا می شود و چون نطفه ی مرد و نطفه ی زن در رحم یکدیگر را ملاقات نمودند و در حدود چهل روز بهم آمیخته شدند و خون حیض هم به سراغ آن دو نطفه آمد و به روی آنها ریخت و آن سه جنس نا پاک دست به یکدیگر دادند و به هم ممزوج گردیدند ، از آنها انسان به عمل آید .

 

آیا می دانید قبر چه نداهایی سر می دهد ؟

حضرت علی (ع) می فرماید : قبر هر روز چنین ندا سر می دهد ، منم خانه غربت ، منم خانه ظلمت ، منم خانه وحشت ، برای بدکاران و منم خانه مهرو بخشش برای نکوکاران و وقتی، مؤمن ، وارد قبر شود به او گوید : (اهلاً و مرحباً ) و تا چشم کار می کند . قبرش را گشایش دهند ، اما هنگانی که کافر وارد قبر شود ، به او گوید (لا اهلاً و لامرحباً ) وه ! که خوش نیامدی و چنان فشارش دهد ، که استخوانش درهم شکند و خورد شود ( امالی ص 154 و بحار جلد 6 ص 218 )

 

آیا می دانید چند چیز موجب داخل شدن به جهنم است ؟

1-  بدگویی و فاحشی به مردم 2- دست دادن با زن نامحرم 3- احترام ثروتمند به جهت ثروتش 4- راهنمـایی کردن و تشـویق ظالم به ظلـم و ستـم 5- زنا کردن 6- راضی شدن انسان برسر پـا و ایستادن مردم در مقـابل او 7- خوردن مال یتیم 8- اذیت و آزار همسایه 9- ربا خوردن 10 – حرف زیاد زدن ( که موجب دروغ و غیبت خواهد شد ) 11- تکبر کردن .

 

آیا می دانید چه چیزهایی باعث نجات انسان از آتش جهنم می شود ؟

1-  روزه گرفتن 2- دفع کردن غیبت از مسلمانان 3- خوش رفتاری با مردم 4- لباس دادن به مؤمن 5- گریه کردن از ترس خدا 6- دو رکعت نماز در خلوت بجا آوردن 7-  چهل روز نمــاز را با جمـاعت خواندن 8- زیارت حضرت رضا(ع) 9- خوردن آنچه از طعام که بر زمین ریخته شده است .

 

آیا می دانید چه کسانی را رسول اکرم (ص) لعنت کرده اند ؟

حضرت محمد(ص) : من هفت کس را لعنت کنم هم خدا لعنتشان کرده و هر پیغمبر مستجاب الدعوه پیش از من 1- کسی که چیزی به کتاب خدا بیفزاید . 2- کسی که قضا و قدر را تکذیب کند . 3- کسی که با سنت و روش من مخالفت کند . 4- کسی که عترت من تعدی نماید . 5- کسی که سلطنت را به زور بگیرد تا عزیزان خدا را ذلیل گرداند و ذلیل های او را عزیز . 6- جبــاری که اموال عمومی مسلمانان را به نفع خود ضبط کند . 7-  کسی که حرام خدا را حلال شمارد و یا حلالش را حرام کند . ( نصایح )

 

آیا می دانید شیطان چند مرتبه ناله و فریاد کرد ؟

حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند : شیطان چهار مرتبه ناله و فریاد کرد .

1-   روزی که لعنت شد .

2-   روزی که آدم به زمین آمد .

3-   هنگام بعثت .

4-   موقعی که سوره حمد نازل شد .

 

آیا می دانید آن زنانی که با فاطمه زهرا (س) محشور می شوند چه کسانی هستند ؟

پیامبر اکرم (ص) خداوند سه زن را از عذاب قبر ایمن دارد و با فاطمه زهرا (س) محشور فرماید : 1- زنی که به هنگام تنگدستی شوهر صبر کند و از او جدا نشود . 2- زنی که با بد اخـلاقی شوهر بسـازد و تقاضای طلاق  ننمـاید .   3- زنی که مهـرش را  به  شـوهـر  بی بضاعتش ببخشد .

آیا می دانید هفت نوع خوابیدن داریم ؟

پیامبر اکرم (ص) فرمودند خواب بر هفت قسم است : 1- خواب غفلت 2- خواب بدبختی 3-  خواب لعنت 4- خــواب عقـوبت و عــذاب 5- خـواب راحت 6- خـواب رخصت 7- خواب حسرت . اما خواب غفلت ، خوابیدن در مجلس پند و یادآوری . خواب بدبختی خوابیدن در وقت نماز است . خواب لعنت خوابیدن صبح گاه است ، خواب عذاب خوابیدن بعد از نماز فجر (صبح ) است ، خواب راحت خوابیدن هنگام ظهر (خواب قیلوله) است ، خواب رخصت خوابیدن بعد از نماز عشاء ، خواب حسرت خوابیدن در شب جمعه است ( دارالسلام نوری )

 

آیا می دانید قرآن چگونه روز قیامت را معرفی کرده است ؟

از آیات قرآن 1- روزی که مردم همچون مستان ، گیج و مبهوت می شوند . (حج 2) 2- روزی که انسان فریاد می زند راه فرار کجاست ؟ (قیامت 10) 3- روزی که دلهره به قدری است که زنان باردار سقط می کنند (حج) 4- روزی که مجرم حاضر است که همه چیز و همه کس فدا شوند تا او نجــات یابد ( رعد 18 ) 5-  روزی که هیـچ واسطه و رابطه ای در کـار نیست . (بقــره 254) 6- روزی که هـر جـوانی به خـاطر سختی ها پیر می شود (مزمل 17) 7-  روزی که انسان حتی از نزدیکترین افراد ، همچون پدر و مادر و فرزند و همسرش فرار و تنها به فکر نجات خودش می باشد . (عبس 34 ) 8- روزی که جز مؤمنان با تقوی ، دوستان هم ، هرکدام برای دیگری دشمن می شوند ( زخرف 67  ) 9- روزی که تنها آرزوی انسان مردن است ولی از مرگ خبـری نیست ( ابراهیم 16 ) 10– در آن روز ما هستیم و عمل ، ما هستیم و خدا ، ما هستیم و جزا .

 

آیا می دانید سخت ترین ساعت بشر چه ساعت هایی است ؟

حضرت زین العابدین (ع) فرمودند : سخت ترین ساعات بشر سه ساعت است .

1-   لحظه ای که ملک الموت عزرائیل (ع) را مشاهده می کند .

2-   لحظه ای که از قبر برانگیخته می شود .

3-  لحظه ای که جهت محاکمه در دادگاه عدل الهی حاضر می شود که در آنجا مشخص می شود شخص بهشتی است یا جهنمی است .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در جمعه 28 مهر 1391برچسب:, توسط رضا | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي